Les 140 Het Zwanenmeer
|
|
Benodigheden Materiaal hier.
|
|
01. Open een nieuwe afbeelding 700x500 pixels Zet je achtergrondkleur op verloop met deze instellingen. Vul daarmee je afbeelding. |
![]() |
02. Aanpassen ruis toevoegen met deze instellingen. |
![]() |
We hebben dan deze achtergrond. |
![]() |
03. Activeer je selectiegereedschap rechthoek En activeer je aangepaste selectie ![]() Met deze instellingen. |
![]() |
04. Selecties/wijzigen/selectieranden selecteren 25 pixels binnen. Selecties/laag maken van selectie. |
![]() |
05. Effecten/3D effecten/Afschuining binnen met deze instellingen. |
![]() |
06. Hef de selectie op en we hebben dit resultaat. |
![]() |
07. Activeer je gereedschap selecteren. |
![]() |
08. Hou je controlknop ingedrukt. Pak het bovenste blokje en sleep deze recht naar beneden tot de lijn bij mijn vinger aan de binnenkant van de lijst staat. Zie voorbeeld. De onderkant gaat dan automatisch even ver mee naar boven Laat de muis los. |
![]() |
We hebben dan deze schuine lijst. |
![]() |
09. Herhaal dit door het blokje nogmaals op te pakken en deze weer omlaag te slepen Tot hij weer gelijk staat met de binnenkant van de rand.
10. |
![]() |
We hebben dan dit resultaat. |
![]() |
11. Klik met je toverstaf in de lijst Selecties/wijzigen/uitbreiden 5 pixels. We hebben dan deze selectie. Lagen/nieuwe rasterlaag.
12. |
![]() |
Sluit het plaatje af.
Bewerken/plakken in selectie Sleep het plaatje onder je lijstlaag |
![]() ![]() |
13. Effecten/3D effecten/Afschuining binnen met deze instellingen. |
![]() |
14. Effecten/3D effecten/Slagschaduw met deze instellingen |
![]() |
Onze afbeelding ziet er nu zo uit.
15. |
![]() |
Zet hem in het lagenpalet onder de laag van je zwanenplaatje. |
![]() |
16. Laat hem iets onder de lijst verdwijnen. Zie voorbeeld |
![]() |
17. Sleep hem dan nogmaals naar je afbeelding zet deze rechts onder de zeilboot in de hoek En let er op dat de horizon mooi doorloopt |
![]() |
18. Sleep dan deze laag onder de eerste. |
![]() |
we hebben dan een mooi geheel |
![]() |
En ons totaalplaatje ziet er nu zo uit.
19. |
![]() |
Zet je achtergrondkleur op patroon
goldbeads met deze instellingen en vul daarmee je selectie. Hef de selectie op. 20. Aanpassen/ruis toevoegen |
![]() |
21. Effecten/3D effecten/Afschuining binnen zet alleen de intensiteit op 25 Hef de selectie weer op. |
![]() |
22. Herhaal punt 19. Hef de selectie op en we hebben deze rand gemaakt.
23. |
![]() |
Selecties/wijzigen/inkrimpen 30 pixels Selecties/omkeren |
![]() |
We hebben dan deze selectie.
24. |
![]() |
25. Geef de rand dan dezelfde slagschaduw. Instellingen staan er nog van punt 14.
We hebben dan dit resultaat. Activeer je bovenste laag. |
![]() |
26. Open de tube damemetzwaan Sleep hem naar je afbeelding en sluit de tube.
Afbeelding/formaat wijzigen 75% Zet haar links onder in je
afbeelding |
![]() |
27. Effecten/3D effecten/Slagschaduw met deze instellingen.
28. |
![]() |
Sleep haar in het lagenpalet onder je randlaag |
![]() |
29. Zet haar rechts onder in de hoek als hiernaast.
De stenen rand van de bank tegen je
rand aan. |
![]() |
We hebben dan dit resultaat.
30. |
![]() |
Afbeelding/spiegelen En zet de zwaan onder in je afbeelding als hiernaast. Zijn snavel net onder haar hand.
31. |
![]() |
Zet hem over de eerste zwaan
heen |
![]() |
32. Sleep deze zwaan nogmaals naar je afbeelding afbeelding/spiegelen
En laat deze achter de andere dame zakken als hiernaast. |
![]() |
33. Klik met rechts op je bovenste zwanenlaag Samenvoegen/omlaag samenvoegen.
Klik met rechts op je samengevoegde laag De zwanen staan nu op 1 laag |
![]() |
Onze zwanen zien er dan zo uit. |
![]() |
En we hebben dit resultaat.
34. Afbeelding/formaat wijzigen 50% |
![]() |
Zet de vogel precies op de
hoek |
![]() |
35. Geef de vogel ook weer dezelfde slagschaduw en we hebben dit resultaat. Lagen/nieuwe rasterlaag.
36. |
![]() |
![]() |
|
Zet je voorgrondkleur op kleur en je achtergrondkleur op je patroon Type je tekst: Het Zwanenmeer Klik op wijziging toepassen/activeer je verplaatsingsgereedschap en hef de selectie op. |
![]() |
37. Effecten/3D effecten/Slagschaduw met deze instellingen. |
![]() |
Zet je tekst links boven in je afbeelding als hiernaast. |
![]() |
38. Effecten/vervormingseffecten/Golf met deze instellingen. |
![]() |
Geef hem dan nogmaals dezelfde
slagschaduw. |
![]() |
39. |
![]() |
40. Zet je achtergrondlaag op slot en voeg de rest als zichtbare lagen samen
Maak alles weer zichtbaar
41. |
![]() ![]() |
Afbeelding/formaat wijzigen 90% Geen vinkje bij alle lagen.
Zet deze zwaan midden onder in je afbeelding |
![]() |
42. Zet deze laag tussen de beide lagen in.
Klik dan met je verplaatsingsgereedschap op de zwaan niet te laag anders klik je op de schaduw van de rand dus ergens boven bij zijn rug of op zijn kop. |
![]() |
Houd dan je verplaatsingstoets naar rechts ingedrukt |
![]() |
Tot de zwaan helemaal achter deze pilaar verdwenen is. 43. Open animatieshop. |
![]() |
44. Klik op het icoon plakken als nieuwe animatie. |
![]() |
Onze afbeelding opent weer als 1 frame
Ga terug naar psp. |
![]() |
45. Hou je verplaatsingsknop naar links ingedrukt. |
![]() |
Tot de kop van de zwaan tussen pilaar en andere zwaan zichtbaar is. Bewerken/kopieren speciaal/Samengevoegd kopieren. Ga terug naar animatieshop. |
![]() |
46. Klik op het icoon plakken na huidige frame. |
![]() |
We hebben dan 2 frames Ga terug naar psp. |
![]() |
47. Hou je verplaatsingsknop naar links ingedrukt. Tot de kop van de zwaan voorbij de andere zwanen is. Bewerken/kopieren speciaal/Samengevoegd kopieren. Ga terug naar animatieshop. |
![]() |
Klik weer op het icoon plakken na
huidige frame. We hebben dan 3 frames Ga terug naar psp. |
![]() |
48. Hou je verplaatsingsknop naar links ingedrukt. Tot de kop van de zwaan bij de staart van de andere zwaan is. Bewerken/kopieren speciaal/Samengevoegd kopieren. Ga terug naar animatieshop. |
![]() |
Klik weer op het icoon plakken na
huidige frame. We hebben dan 4 frames Ga terug naar psp. |
![]() |
49. Hou je verplaatsingsknop naar links ingedrukt. Tot de kop van de zwaan op de rand van het zeil staat Bewerken/kopieren speciaal/Samengevoegd kopieren. Ga terug naar animatieshop. |
![]() |
Klik weer op het icoon plakken na
huidige frame. We hebben dan 5 frames Ga terug naar psp. |
![]() |
50. Hou je verplaatsingsknop naar links ingedrukt. Tot de hals van de zwaan tegen de andere zwaan aanstaat Bewerken/kopieren speciaal/Samengevoegd kopieren. Ga terug naar animatieshop. |
![]() |
Klik weer op het icoon plakken na
huidige frame. We hebben dan 6 frames Ga terug naar psp. |
![]() |
51. Hou je verplaatsingsknop naar links ingedrukt. Tot de kop van de zwaan voorbij de linkse zwaan staat. Bewerken/kopieren speciaal/Samengevoegd kopieren. Ga terug naar animatieshop. |
![]() |
Klik weer op het icoon plakken na
huidige frame. We hebben dan 7 frames Ga terug naar psp. |
![]() |
52. Hou je verplaatsingsknop naar links ingedrukt. Tot de kop van de zwaan boven de vleugel van de zwaan bij de dame staat. Bewerken/kopieren speciaal/Samengevoegd kopieren. Ga terug naar animatieshop. |
![]() |
Klik weer op het icoon plakken na
huidige frame. We hebben dan 8 frames Ga terug naar psp. |
![]() |
53. Hou je verplaatsingsknop naar links ingedrukt. Tot de zwaan helemaal is verdwenen let ook op de staart onderaan. Bewerken/kopieren speciaal/Samengevoegd kopieren. Ga terug naar animatieshop. |
![]() |
Klik weer op het icoon plakken na
huidige frame. We hebben dan 9 frames Bewerken/alles selecteren. |
![]() |
54. Animatie/eigenschappen voor frame en zet de snelheid op 20. |
![]() |
55. Schuif je balk helemaal naar rechts en klik 1x in frame 9. Deze staat dan geselecteerd.
|
![]() |
56. Animatie/eigenschappen voor frame en zet de snelheid op 300. Hierdoor blijft de zwaan wat lager weg. |
![]() |
57. Controleer met het filmpje of de zwaan zwemt als hiernaast. Sluit het filmpje.
Animatie/formaat animatie wijzigen Sla het geheel weer op als gif
bestand Gr Aad |
![]() |